Notre Dame un anno dopo l’incendio

People stop in front of Notre Dame Cathedral as the bells ring to mark one year of blaze Wednesday, April 15, 2020 in Paris. A year after a devastating fire, the restoration of Notre Dame Cathedral has been halted by a lockdown in Paris to battle the coronavirus. The April 15, 2019, blaze gutted its interior, toppled its famous spire and horrified the world. (AP Photo/Christophe Ena)
AP Photo/Thibault Camus
Kyodo via AP Images
An image made available by Gigarama.ru on Wednesday April 17, 2019 shows an aerial shot of the fire damage to Notre Dame cathedral  in Paris on Tuesday April 16. Nearly $1 billion has already poured in from ordinary worshippers and high-powered magnates around the world to restore Notre Dame Cathedral in Paris after it was damaged in a massive fire on Monday. (Gigarama.ru via AP)
AP

Alle 20 di mercoledì 15 aprile la campana della torre sud della cattedrale di Notre Dame, a Parigi, ha suonato per ricordare il grande incendio che, un anno fa, devastò questo simbolo della capitale francese. Tante le persone che si sono riunite nei pressi della cattedrale, pur rispettando il distanziamento richiesto per frenare il dilagare dall’emergenza da coronavirus. Il presidente Emmanuel Macron ha assicurato che si farà di tutto per ricostruire Notre Dame nei 5 anni promessi. E anche se il cantiere è fermo ormai da un mese per l’emergenza coronavirus, appena possibile ripartiranno i lavori per mettere in sicurezza la cattedrale e poter così avviare le operazioni di restauro.

Guarda anche

Edicola Digitale Città Nuova - Reader Scarica l'app
Simple Share Buttons